DANSLAR

Arjantin tangosu kadar yönlendirmeye ve iletişime bağlı başka bir dans yoktur.

Arjantin tangosunun bazı karakteristik özellikleri ve yaygın milonga gelenekleri Arjantin tangosunu latin danslarından ayıran en önemli özelliği erkeğin yönlendirmesindeki farklılıklar ve müzik kültürüdür. Başka hiçbir dans Arjantin tangosu kadar yönlendirmeye ve iletişime bağlı değildir. Tangoda, latin danslarında olduğu gibi belirli zamanlarda belirli hareketlerin yapılması, ritmin sürekli takip edilmesi, belli figür kalıplarının uygulanması zorunlu değildir. Bir tangocu istediği zaman dansa başlayıp, istediği zaman durabilir. Bu da dansa büyük ölçüde özgürlük sağlamaktadır. Tangoda dans ederken önemsenmesi gerekenler ise duruş, tutuş ve yürüyüştür.

Milongalarda üç çeşit tango müziği çalınır: tango, vals ve milonga. Meşhur olan pek çok tango parçası tango formundadır. Bunun yanında 1- 2 -3 ritimli ama Viyana valslerinden farklı bestelenen ve dans edilen valsler vardır. Milonga, aynı zamanda tango gecesi anlamına gelmekle birlikte tangonun hızlı ve değişik ritimli bir türüdür. Bir milonga gecesinde çalınan .müzikler üçlü ya da dörtlü gruplar halinde seslendirilir ve bu gruplar genelde aynı orkestra tarafından çalınan, ya da aynı dönem ve stile sahip eserlerdir. Bu dört eserlik gruba tanda adı verilir. Dansa kalkan bir çiftin bir tanda boyunca dans etmesi yaygın bir gelenektir. Bir kişiyle üç parçadan daha az dans etmek -önemH bir neden yoksa- yakışık almaz. Tandalar birbirinden cortina adı verilen aralarla ayrılırlar. Cortina sırasında 30- 40 saniye süreyle genelde dans edilemeyen türde ya da en azından tango müziği olmayan- bir müzik çalar. Bu sırada çiftler yerlerine geçer ve bir sonraki tandada dans edecekleri kişiyi belirlemeye çalışırlar. Genelde milongalarda sırasıyla 2 tanda tango, 1 tanda vals, 2 tanda tango, 1 tanda milonga çalar ve bu kalıp tekrar eder. Gecenin son tandası çalınmadan önce dansçılar gecenin bitmek üzere olduğu konusunda bilgilendirilir. Tango gecesi her zaman La Cumparsita parçasının bir yorumuyla biter. La cumparsita dünyanın en meşhur tango eseridir ve ilginçtir ki yalnızca Türkiye’de yaygın bir şekilde düğünlerde başlangıç müziği olarak çalar.

Gecede çalan müzikler farklı orkestralar tarafından seslendirildiği için parçaların tarzları ve yapılan dansın stili de buna bağlı olarak değişmektedir. Yeni başlayanlar örneğin Di Sarli orkestrasıyla daha rahat dans ederken, tecrübeliler Pugliese’yi ve daha modern yorumları tercih edebilirler.Valsler milonga gecelerinin en popüler eserleridir çoğu zaman. Vals tandası sırasında pist en kalabalık seviyeye ulaşır. Türkçe tangoların müzikleri Arjantin tangosu formunda olmadığı için dans etmeye elverişli değildir. Bu nedenle tango gecelerinde Türkçe tangolara pek yer verilmez.

Bazı tango figürlerinin milongalarda kullanılması hoş karşılanmaz. Çok kalabalık bir pistte bayana boleo attırmaya çalışmak kadının bacağını arkaya doğru savurması- büyük ihtimalle etraftakilerin can güvenliğini tehlikeye sokmak demektir. Bunun dışında görgü kuralları çerçevesinde bazı figürleri de fazla samimi olmadığınız bayanlara yaptırmanız uygun düşmez. Bunlar arasında en bilineni kadının bacağını erkeğin iki bacağının arasından geçirmesi ya da tam tersi olan ganchodur.

İlk milonga deneyimi

Erkekler ilk milongalarında genelde ya hiç dans etmezler ya da bir veya iki kere tanıdıkları bir bayanla dans ederler. Uzun süre piste çıkmaya çekinirler. Bu süre uzadıkça piste çıkmak daha da zorlaşır. En iyisi nispeten tenha olan gecenin ilk tandalannda dansa kalkmaya çalışmaktır çünkü ilerleyen saatlerde kalabalık pistte dans etmek daha zorlaşacaktır. Fakat yeni başlayanların çoğu kalabalık bir pistte dans etmeyi tercih ederler, böylece kalabalıkta fazla dikkat çekmeyeceklerini düşünürler. Oysa çok dansçının bulunduğu bir pistte çarpışma olasılığı daha fazladır ve milongalarda en çok dikkat çeken şeylerden biri de çarpışmalardır.

Genelde ilk defa milongaya katılanlar milonga kurallarından habersizdirler. Milonga kuralları arasında en önemli yeri teşkil eden tüm tanda boyunca aynı kişiyle dans etmek ve tanda bitince yerine oturmak geleneği bilinmez çoğu zaman. Bazı bayanlar kendilerini dansa verdikleri için kısa sürede yorulurlar. Bu nedenle tandayı yarım bırakmaları normal karşılanabilir. Giydikleri yüksek topuklu ayakkabılar zaman zaman ayakların şişmesine neden olduğu için gecenin sonlarına doğru oldukça yorgun düşerler. Bazı durumlarda kuralları bilen ve yorgun olmayan bayanlar da tandayı tamamlamadan erkeğe teşekkür edip yerlerine geçebilirler, böylece onlarla dans etmekten zevk almadıklarını dans ettikleri kişiye üstü kapalı bir biçimde belli ederler. Bu bakımdan tango karşı cinsi daha yakından tanıma, onu anlama, empati kurma açısından da önemlidir.

Dansa davet

El Cabeceo yani göz teması kurarak dansa davet etmek diye adlandırılan dansa kaldırma usulü Arjantin’de bir gelenek olmakla beraber Türkiye’de pek uygulanan bir yöntem değildir. Türkiye’de çiftler genelde birbirlerini sözle davet ederler. Meşgul gözüken, yanındakiyle sohbet eden bir bayana dans teklif etmek çok uygun bir davranış değildir. En iyisi meşguliyetinin bitmesini beklemek ve sonrasında yanına gidip kendisine dans teklif etmektir. Tanımadığınız bir bayanla dans etmeyi düşünüyorsanız, onun davranışlarını ve dansını bir süre incelemek uygun olacaktır. Bayan dans teklifini reddediyorsa, ısrarcı olunmamalıdır. Milongaya birlikte gelip, aynı masada oturan ve yalnızca birbiriyle dans eden çiftler genelde başkaları tarafından kaldırılmazlar çünkü bu haliyle onların sadece birlikte dans etmek istedikleri anlaşılır.

Dans ederken ve bitirirken

Dansa başlarken bayan erkeğin davetini beklemelidir. Önce erkek tutuşa geçmeli, sağ kolu ile tutuş pozisyonuna geçtiğinde, sol elini uzatmasını beklenmeli, sonrasında da bayan elini erkeğin avuç içine koymalıdır. Kapalı ve açık tutuş dans birbirinden tamamen farklı iki stildir. Açık tutuşta çiftler arasında 20- 30cm kadar mesafe varken, kapalı tutuşta çiftler birbirlerine yapışık olarak dans ederler. Tutuş biçimini dansın başında kadın belirler. Kadın erkeği sağ dirseğine yakın bir yerden tutarsa açık, erkeğin boynuna doğru sarılırsa kapalı dans etmek istiyordur. Türkiye’de genelde açık tutuşla dans edilmekle birlikte kapalı tutuş da öğretilmekte ve uygulanmaktadır. Pistte dans saat yönünün tersine akar. Erkek sağ tarafını göremediği için pistin kenarlarını kullanmak zorundadır. Pistin ortasında dans edenler ya amatörler ya da çok iyi bilen ve kendini göstermek isteyenler olur genelde. Dansı parça ortasında herhangi bir nedenle kesmek kesinlikle uygun değildir ve nezaket kurallarına uymayan bir davranıştır.

Tangoda yanlış yoktur. Dans esnasında bir anlaşmazlık olmuşsa, seviyeye göre düzeltici başka bir figüre geçebilir ya da dengenizi alıp baştan başlayabilirsiniz. Dans esnasında bayanı beklemek çok önemlidir, bayana hareketini tamamlaması için zaman tanımalı, dansı birlikte yaptığınızı unutmamalısınız. Bir müzik bitip de diğeri başladığında, dansa anında başlamak gibi kesin bir kural yoktur. Diğer çiftlerle birlikte başlamak isabetli olur. Pistin durumuna göre kısa bir süre bayanla sohbet edebilir, eğer henüz tanışmamışsanız, tanışabilir, ya da küçük sohbetler gerçekleştirebilirsiniz. Dans esnasında konuşmayı kesmek ve müziğe odaklanmak çok önemlidir, erkek kadının gözlerinin içine bakarak dans etmez. Bu ancak gösterilerde profesyonellerin yapabileceği bir davranıştır çünkü erkek kalabalık bir pistte dans ederken etraftaki çiftlere iyi dikkat etmeli, olası çarpışmalardan kaçınmalıdır. Tangoda kural olarak bütün hataların sorumlusu erkeklerdir, çarpışmalarda, yanlış anlaşılmalarda partnerinden ve karşı taraftan özür dileyen hep erkek olur. Bayanlar da çarpışma durumunda dansa aktif müdahelede bulunup, bayları uyarmalıdırlar. Tanda bittiğinde ya da dans bitirilmek istendiğinde bayan teşekkür eder, erkek bayanın teşekkürüne karşılık verir ve bayana yerine ulaşıncaya kadar eşlik eder. Böylelikle kadın dansın ne zaman başlayacağına karar veremese de bitişine karar verebilmektedir. Bir bayanın teşekkür etmesi başka hiçbir durumda tangoda olduğu kadar üzücü olamaz.

Dansçılar birbirlerini dans etme konusunda nasıl etkilerler?

Tecrübeli bir erkek tanımadığı bir bayanı dansa kaldırırken kadının önce ayakkabılarına dikkat eder. İnce topuklu bir ayakkabı giymişse dans ediyor olma ihtimali yüksektir. Topuğun yüksekliği kadının dans becerisiyle genelde doğru orantılıdır. Dans ayakkabısı giymiş bayanlar arasında ise ucu açık ayakkabı giyenler daha iddialı olanlardır. Kıyafet de önemlidir. Tangueralar yani tango yapan bayanlar genelde siyah gece elbiselerini tercih ederler. Daha iddialı olanlar kırmızı giyerler. Fileli çorap, yırtmaçlı etek giyenler erkeklere ben buradayım ve dans etmeyi iyi biliyorum mesajı verir. Kimi zaman saçların toplanış şekli, takılan bir toka, bele bağlanmış bir aksesuar, parlak, ışıltılı süsler erkeğin ilgisini çeker.

Bayanın mekan içinde oturmayı seçtiği yer de dansa kaldırılmasında önemli bir etkendir. Bir erkeğin bir kadını dansa kaldırmasını sağlayan en önemli etkenlerden biri kuşkusuz kadının daha önceden dans ettiğinin görülmüş olmasıdır. İyi dans eden ya da en azından partnerine uyum sağlayan bir bayanın bir sonraki dansta kalkma olasılığı artar. Erkekler genelde -iyi dans etsin ya da etmesin- güzel kadınlarla dans etmekten hoşlanırlar. Bunda diğer erkeklere karşı güç gösterisi yapıyor olmanın payı vardır. Kadınların dans için erkeklerde aradıkları en önemli özellik yakışıklılık değil, iyi dans edebilmedir.

Kadınların erkekleri reddetme sebepleri ve bahaneleri

Milongalarda dans ederken gösteri yapmaya çalışan, başkalarının dans alanını kısıtlayan, müziği ve partnerini dinlemeyen, hatta onlara saygısızlık eden erkekler hemen kötü bir şöhret kazanırlar ve sık sık bayanların reddedişiyle karşılaşırlar. Bazı kadınlar çok figür yapan, başlarını döndüren erkeklerle dans etmekten hoşlanırken, bazıları da daha sade dans eden ve müziğe hakim olan erkeklerle dans etmekten hoşlanır ve seçimlerini ona göre yaparlar. Kimisi yumuşak dans edenleri tercih ederken kimileri de ani hareketlerden, sert dönüşlerden hoşlanır. Bayanların dansa kalkmamak için öne sürdükleri en popüler bahaneler şöyle sıralanabilir: Dans etmeyi çok az biliyorum, yorgunum, şimdi oturmuştum, biraz dinleneyim, bir sonraki parçada kalkalım, başkasına sözüm vardı, sigaramı yeni yakmıştım, içecek sipariş etmiştim, tuvalete gidecektim, bir süre dans edenleri izlemek istiyordum, biraz sonra gidecektim vs.

Erkeklerin kadınları dansa kaldırmama sebepleri

Bir erkek için tangoda söz dinlemeyen, ezbere dans eden kadından daha kötü bir şey yoktur. Bazı kadınlar kendilerini erkeğe taşıtırlar ve birkaç parçada erkeğin yorgunluktan bitap düşmesine sebep olurlar. Erkeğin hareketlerini tahmin etmeye çalışan kadınlar da dansı çekilmez hale getirirler. Genelde erkekler kendilerinden daha az tango bilen kadınlarla dans ederken daha rahattırlar. Çok iyi dans eden bir bayanı kaldırmak cesaret ister, çünkü erkek dansıyla kadını sıkmaktan korkar. Az figür biliyor olmasının, tecrübesizliğinin, müziğe ve piste yeterince hakim olamayışının, yönlendirmedeki eksiklerinin ortaya çıkmasından çekinir. Oysa çok iyi dans eden bir bayan partnerinin hatalarını kapatmayı iyi becerir ve erkeğin kendine güvenmesini sağlar. Aslında dans etmeyi iyi bilmeyen bayanlarla tango yapmak daha zordur.

Türkiye’deki tango camiasının genel özellikleri

Yaş ortalamasına baktığımızda 20-60 yaş arası bir dağılımın olduğu görülmektedir. 30’lu yaşlarında olanlar en büyük çoğunluğu teşkil etmektedir. Eğitim düzeyi dikkate alındığında topluluğun hemen hepsinin üniversite mezunu olduğu, ya da en azından üniversitede okuduğu rahatlıkla gözlemlenebilir. Katılımcıların çoğu belli bir yaşam standardına ulaşmış insanlardır. Tango yapan insanların çoğuyla aynı şehirde başka sanat etkinliklerinde karşılaşmak olasıdır. Topluluk üyelerinin yaklaşık üçte ikisi tangoyu birkaç yıldır yapmakta, üçte biri ise birkaç aydır yapmaktadır. Tangoyu öğrendikleri yerler genelde bulundukları şehirdeki dans stüdyoları olmakla birlikte yurtdışında öğrenmiş kişilere de rastlanmaktadır.

Tango derslerine devam edenler arasında kadın-erkek oranı karşılaştırılacak olursa ilginç bir sonuç ortaya çıkar. Başlangıç seviyesindeki kurslarda bayan fazlalığı göze çarparken, ileri seviye kurslarda bayan eksikliği ortaya çıkmaya başlar. Bunun iki ana nedeni vardır: Birincisi partner bulamayan bayanlar kısa süre sonra dansı bırakmaktadırlar. İkincisi ise derslerde bayanların pasif katılımda bulunması, figürlerin erkeğe öğretilmesi ve bayanların buna uymasının beklenmesidir. Kısacası bayanlar derslerde konu mankeni olmaktan sıkılmaktadırlar. Tango atölyelerine katılanlar arasında erkeklerin fazla olması bunu doğrulamaktadır.

Milongalara katılamama sebepleri

Milongalara katılamama sebepleri arasında en çok ulaşım ve parasal problemler öne çıkmaktadır. Özellikle öğrencilerin milongalara katılımının az olmasının sebebi, arabalarının ya da uygun kıyafetlerinin olmaması ve milongaların ücretli olmasıdır. Mekanda sigara kullanımı da zaman zaman katılımcıları rahatsız etmektedir. İyi müzik çalınmaması, ses sisteminin kötü olması, mekanın ve özellikle pistin kötü ve yetersiz olması da bir milongaya katılmama sebepleri arasında gösterilebilir. Milongaların geç saatte başlaması da bir diğer sebeptir. İlk dansçıların piste çıkması 22.00’yi bulmaktadır ve bazı milongalar gece 02.00’ye kadar devam etmektedir. Arjantin’de 23.00 gibi başlayıp ve sabaha kadar süren milongalar olmakla birlikte Türkiye’de bazı istisnalar dışında bu uygulanmamaktadır. Milongalara katılanların sürekli aynı kişiler olması, yeni yüzlerin nadir olarak topluluğa katılması, çoğu dansçının aynı kişilerle dans etmekten sıkılmasına ve milongalan takip etmeyi bırakmasına sebep olabilir. Bayanlar açısından bakacak olursak, bir milongaya ilk defa gelen bir bayanın o gece hiç dansa kaldırılmaması o bayan için büyük bir düş kırıklığı yarattığı gibi, tekrar gelmek konusunda da bayanın ciddi şüpheler oluşturmasına neden olur.

Tangoda partnerlik ve uyum

Uzun süre aynı partnerle dans etmek karşılıklı birbirine alışmayla sonuçlanır. Erkek artık figürü yanlış yaptırsa da kadın erkeğin ne yaptırmak istediğini tahmin edebilir. Ama başka bir kadına aynı figürü yaptırmaya çalışınca erkek büyük olasılıkla başarılı olamaz. Uyumlu dans edebilmek için her iki tarafın da çok iyi tango yapıyor olması gerekmez. Dansa yeni başlayan bir erkek bazen kendi seviyesindeki bir kadınla, iyi dans eden bir kadına göre çok daha uyumlu olabilir. Uyumlulukta boy önemli bir faktördür. Erkekler genelde kendi boylarında ya da kendilerinden biraz daha kısa bayanlarla daha rahat dans ederler. Kadın daha uzunsa erkeğin yönlendirmesi daha güç olur, attığı adımlar kadına göre kısa kalabilir, dahası kadın erkeğin görüş açısını tamamiyle kapatıp pistte ilerlemesini güçleştirebilir. Kadın çok kısa kalırsa da erkeğin kadına doğru eğilmesi gerekecek, bu durumda da erkek kadını yönlendirmede zorluklar yaşayacaktır. Yine de bütün bunların mutlaka yaşanacağını iddia etmiyoruz. Sonuçta tango zıtlıkların dansıdır ve kimi zaman zıtlıklardan mükemmel uyum doğabilir.

Baylar için kuralları sıralamak gerekirse; dansa kaldırmayı düşündüğünüz bayanla en azından bir kez göz teması sağlamaya çalışın. göz teması sağlandıktan sonra, bir baş işareti ile ya da bayanın masasına giderek bayanı dansa davet etmeniz daha uygundur fakat ülkemizde genellikle bayanın masasına gidip kendisine sormak şeklinde dans daveti daha çok uygulanmaktadır. diğer yandan, bayan bir bayla birlikte gelmişse eşinden de izni almak şık bir davranış olacaktır. eğer ki bir bayan dans eşiyle 5 parçadan daha fazla dans etmişse veya sık sık o kişiyle dans ediyorsa; eşinden başkasıyla dans etmek istemediği alamına gelir. bunu anlamak için de dansa kaldırmak istediğiniz bayanı bir süre gözlemlemeniz gerekir. dans için kaldıracağınız bayan teşekkür ederek reddediyorsa asla ısrarcı olmamalısınız. bu oldukça kaba bir davranış olur. tabi aynı zamanda masasında meşgul gözüken bir bayanı dansa kaldırmak da kaba bir davranıştır. bir süre durup meşguliyetinin bitmesini beklemelisiniz.

Dansı bitirmek istediğinizde dans için bayana teşekkür etmeniz yeterlidir. bu, dansı bitirmek istediğiniz anlamına gelir. dansınızı bitirip, bayana masasına kadar eşlik edin, kendisine bir kez daha teşekkür edip, ayrılın. dansı şarkı ortasında herhangi bir nedenle kesmek (telefon çalması, bir başkasının çağırması, aklınıza birşeyin gelmesi) kesinlikle uygun değildir ve nezaket kurallarına uymayan bir davranıştır. dansı bitirmek istediğinizde müziğin bitmesini bekleyiniz. genelde, üç şarkı ile beş şarkı arası dans normal ve doğal kabul edilir. daha fazlası, sadece birlikte dans etmek istediğiniz, daha azı aranızda uyum problemi olduğu anlamını taşıyacak ve başkaları tarafından bu şekilde anlaşılacaktır.

Dans esnasında konuşmayı kesmek ve müziğe yoğunlaşmak çok önemlidir. dansı, birlikte yaptığınızı asla unutmamak gerekir. bu nedenle dans esnasında, bayanla birlikte olmak gerekir. dışarıya bakmak, başkalarını seyretmek, diğerleriyle göz göze gelmeye çalışmaktan kesinlikle kaçınılması gerekir. aynı şekilde ayaklara bakmaktan, başı öne eğmekten de şiddetle kaçınmak gereki. dansta bayana odaklanmak, bayanın ayaklarını izlemek anlamına gelmez. başın aşağıda olması, sizin de dengenizi etkileyecektir. aynı şekilde, dans esnasında bayanın gözlerinin içine bakmaktan da kaçınılması gerekir. bayların birincil görevlerinden birisi de pisti sürekli kontrol etmek ve olası çarpışmalardan şiddetle uzak durmaktır. çarpışmaların sorumluları baylardır ve çarpışma sonrasında hem eşinizden hem de diğer çiftten özür dilemeniz gerekir. bundan çok daha önemlisi çarpışmalara izin vermemektir. bayanlar da aynı şekilde, çarpışma durumlarında dansa aktif müdahelede bulunup, bayı uyarmalıdırlar.

Bayların dans esnasındaki duruşları çok önemlidir. her zaman, kendinden emin, ne istediğini bilen ve belirten bir kişilik sergilemek, yönlendirmeyi doğru ve aktif şekilde vermek çok önemlidir. dans esnasında bayanların kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak bayların en önemli görevlerinden bir tanesidir. bayanlar, kendilerine güvenen, bu güveni sergileyen ve dans süresince kaybetmeyen, kendilerini güvende hissettirecek baylarla dans etmeyi tercih ederler.

Unutmayın ki, tangoda yanlış yoktur. dans esnasında bir anlaşmazlık olursa, seviyeye göre düzeltici başka bir figüre geçebilir ya da dengenizi alıp baştan başlayabilirsiniz. dans esnasında bayanı beklemek çok önemlidir, bayana hareketini tamamlaması için zaman tanımalı, dansı birlikte yaptığınızı unutmamalısınız.

Seviyesinden emin olmadığınız bir bayan ile dans ediyorsanız, basit dans ile temel adımlarla dansa başlamak çok daha uygundur. eğer tanışmıyorsanız, ilk dans çiftlerin birbirlerini tanımalarına ve tartmalarına yardımcı olacaktır. bu durumda basit dans ile başlayıp, dansın seviyesini zaman içerisinde arttırmak hem size hem bayana yardımcı olacaktır.

Bayanlar için özetlersek;
Tangonun en önemli kısmının bayanlar olduğunu ne baylar ne de bayanlar unutmamalıdır. müzik ya da kadın olmadan tango olmaz. tango ruh ve amaç olarak bayanı yücelten, ona değer veren ve bu değeri her adımda, her harekette, her figürde gösteren ve sergileyen bir danstır. bayanların dans esnasında, dansa başlarken ve bitimince o üstün ruh halini ve rollerini unutmamaları gerekir.

Bayanlar, kendilerine teklif edilen dansı kabul etmekte ve etmemekte özgürdürler. eğer meşgulseniz, dans etmek istemiyorsanız, dansı kibarca reddetmeniz yeterlidir. bayanların baylara dans teklif etmeleri çok sık görünen bir durum olmasa da, genelde samimi arkadaş çevrelerinde normal ve doğal sayılan bir davranıştır. diğer yandan, pek çok milongada bayanlar tanımadıkları bayları dansa kaldırmazlar.

Bayanlar, dansı bitirmek istediklerinde dans için teşekkür etmeleri yeterlidir. dans için teşekkür milongalarda dansı bitirmek istiyorum anlamındadır. bayanların dikkat etmeleri gereken nokta, dansı bitirme isteğinin müzik bittiğinde olmasıdır. eğer dans ettiğiniz bayla anlaşmışsanız ve dansını beğenmişseniz, dört şarkı sonrasında teşekkür etmeniz yeterli olacaktır. bayın dansından hoşnut değilseniz, ikinci ya da üçüncü şarkı sonrasında teşekkür edip dansı bitirebilirsiniz. bayın dansından hiç memnun değilseniz ve uyumda ciddi bir sorun olduğunu düşünüyorsanız, ilk şarkıdan sonra teşekkür edip dansı kesin. bu durumda dansınızı sonlandıracaksınızdır, aynı zamanda o baydan bir sonraki sefer için dans teklifi almazsınız. altıncı şarkıyı dans etmeniz, milongaya katılan diğer kişilere sizin ve partnerinizin sadece birbiriniz ile dans etmek istediğiniz ve milongaya bu amaçla geldiğiniz anlamına gelecektir. dans ederken, dansınızı şarkı ortasında kesmeyin. şarkı ortasında dansa ara vermek ancak çok önemli bir sorun olduğunda yapılması gereken bir davranış biçimidir.

Bayanların unutmaması gereken noktalardan biri de, dans esnasında eşiyle birlikte olması, ondan kopmaması gerektiğidir. dansın bir birliktelik, bir ortaklık olduğu asla akıldan çıkmamalıdır.

Dans esnasında bayanların en önemli görevlerinden birisi takipçi olarak eşinizi takip etmesi ve eşinin yönlendirmesi haricinde başına buyruk hareketlerde bulunmamasıdır. hiçbir zaman ezbere dans etmeyin, adım atmayın, hareket yapmayın, tango ezberlenen değil her defasında, her şarkıda baştan ve farklı şekilde oluşan, yaratılan, ilhamla oluşan bir danstır. asla yere bakmayın. dans ayaklarda değil erkeğin omuz ve gögüs bölgesinde olmakta ve yönlenmektedir. baylar sizlere ayaklarıyla değil vücutlarıyla yön verirler. aynı şekilde, dans esnasında başkaları ile göz göze gelmeye çalışmak, partneriniz dışında yerlere odaklanmak, dikkatinizin dağılmasına izin vermek, pisti izlemek kesinlikle yanlış hareketlerdendir. bununla birlikte göz ucuyla bayın arkasını kontrol etmeniz ve olası bir çarpışmayı dansınızla ve müdahalenizle engelleniz çok önemlidir.

Aynı zamanda, müziği de bayla birlikte birlikte dinlemek gerekir. dans esnasında, bayın ritmden çıktığını düşünürseniz, dansınızla baya müdahale etmeniz, dansı hızlandırmanız ya da yavaşlatmanız mümkün ve gereklidir.

Dansa başlarken, erkeğin davetini bekleyin, pistin kenarında yerinizi aldığınızda, önce erkeğin tutuşa geçmesi için onu beklemeye devam edin, erkek sağ kolu ile tutuş pozisyonuna geçtiğinde, sol elini uzatmasını beklemeniz, sonrasında bir iki saniye sonrasında elinizi erkeğin avuç içine koymanız güzel, şık ve uygun olacaktır. sizinle dans etmesinin erkek için bir ayrıcalık olduğunu, dansın en başından itibaren erkeğin hissetmesini sağlamanız, tangonun özüne uygun davranış biçimidir.

Adımlarınızın düzgün ve zeminde olması, pivotlarınızın yönlendirme kadar olması, oryantasyon ve mesafenin korunması sizin elinizdedir. kapalı dans etmek istemiyorsanız, buna izin vermeyiniz. bunun için, elinizi bayın omuzu yerine koluna koyar, ve kapalı dansa geçmek isteyen bayı, kolunu hafifçe sıkarak uyarırsanız, partneriniz sizinle yakın dans için ısrar etmeyecektir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s